Scroll to top
Please assign a menu to the primary menu location

El sistema nerviós i el ioGa.

El sistema nerviós pot dividir-se de diferents maneres. Totes interrelacionades entre elles.

Fent referència al ioGa, interessa parlar del sistema nerviós autònom (SNA), que com el seu nom indica, és independent del control voluntari.

Les dues vies d’aquest sistema es diferencien pel tipus de resposta que ha de donar: les vies simpàtiques estan indicades en la preparació del cos per donar resposta a una amenaça immediata al medi intern, produint la coneguda resposta de “lluita o fugida”. En canvi, les vies parasimpàtiques coordinen les activitats normals del cos en repòs, amb la resposta de “repòs o reparació”.

Quan es percep una amenaça, el cos activa automàticament la resposta de les vies simpàtiques, la pressió sanguínia puja, la respiració s’accelera, els batecs del cor augmenten per portar més sang a la musculatura de les cames i els braços, i s’alliberen certes hormones, per exemple.
Aquesta resposta és necessària per ajudar-nos a entrar en acció i fugir, si cal, d’allò que ens estressa, però hauria d’estar activada per poca estona, de manera que de seguida es posés en marxa la resposta parasimpàtica per retornar el repòs al cos.

La vida que portem la majoria de nosaltres, fa que tinguem activades durant més temps del que és necessari i del que és bo les vies del SNA simpàtic, de manera que l’estrès passa a ser sostingut en el temps i es mantenen només les vies del simpàtic activades, patint el que es coneix com a estrès crònic. A través d’estudis i de la investigació, se sap que moltes malalties actuals són conseqüència i s’accentuen amb l’estrès.

Volem fer-vos veure de la importància del ioGa en la gestió de l’estrès, pot ser una eina útil i necessària per ajudar-vos mentalment i físicament a alliberar tensions. 

Aquí teniu l’explicació per practicar l’anomenada (per l’Anna) Respiració de l’Activació del Parasimàptic:

Respiració per l’activació del Sistema Nerviós Parasimpàtic
Asseguts amb l’esquena recta, els peus tocant el terra i les mans relaxades a les cuixes.
Inspireu i expireu tranquil·lament pel nas.
IFeu de 5 a 10 respiracions comptant mentalment fins a 3 a l’inspirar, i fins a 4 a l’expirar. Llavors continueu de 5 a 10 respiracions més, comptant 3 a l’inspirar i 5 a l’expirar. Continueu augmentant el número de les expiracions a 7 o 8, però sempre de manera relaxada.   
Aquesta respiració us ajudarà a activar el sistema nerviós parasimpàtic, necessari per la relaxació, la regeneració de teixits, la digestió,… 

Adequeu la pràctica a l’estona que tingueu. 
Expliqueu-nos si us ha funcionat! 

RANGOLI – Espai de ioGa.

Related posts